onsdag 5 september 2007

Markus Aujalay

Jag glömde ju förstås att skriva om årets vinnare till titeln "Journalisternas Kock" igår. Det var allas vår Markus Aujalay som kammade hem vinsten. Juryn som valt journalisternas kock består av matjournalister i Sverige. De motiverar sitt val med att Markus Aujalay förgyller vardagsmaten och "på ett nyskapande sätt inspirerar han till matlagning som engagerar hela familjen." Att han både skriver recept för vanligt folk och tävlar på avancerad nivå i matlagning är ett stort plus. Markus Aujalay vann titeln "Årets kock 2004" och säker har de flesta av er sett i tv-rutan en duel under senare år. Och sorgligt nog missade jag hela denna föreställning då jag var på jakt efter mat att fylla buken med...

Nu är det dags för mig att ge mig iväg igen för ännu en dag på mässan :) Det blir ingen Ordlös Onsdag för mig denna vecka men kika gärna in här för mängder av spännande, roliga, fräcka och vidunderliga bilder.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails